Algemene Voorwaarden
Algemene voorwaarden Webshop Meubel Drive Inn Enschede B.V.
Artikel 1. Garantie
1. Wij verlenen de koper een garantie op de constructie c.q. het geraamte van het geleverde meubel, gedurende een periode van 3 jaar, te rekenen vanaf de dag van de levering. Deze garantie geldt niet ten aanzien van de bekleding van de constructie c.q. het geraamte, tenzij er sprake is van een aanwijsbare technische fout.
Onze garantieverplichtingen gedurende de genoemde periode van 3 jaar:
Tot 1 jaar na de levering: reparatie- en vervangingskosten, alsmede vracht- en voorrijkosten komen geheel voor onze rekening;
Vanaf 1 jaar en tot 2 jaar na de levering: reparatie- en vervangings-kosten, alsmede vracht- en voorrijkosten komen gedeeltelijk, namelijk voor 2/3 (twee/derde) voor onze rekening;
Vanaf 2 jaar en tot 3 jaar na de levering: reparatie- en vervangings-kosten, alsmede vracht- en voorrijkosten komen gedeeltelijk, namelijk voor 1/3 (één /derde) voor onze rekening.
Drie jaar na factuurdatum?
De garantie op meubels vervalt drie jaar na de factuurdatum, maar wij bieden onze klanten ook nog graag een oplossing voor servicegevallen die buiten deze garantietermijn vallen.
2. Normale gebruiksverschijnselen zoals bijvoorbeeld pilling, shading, verkleuring, plooivorming en het werken van houten meubel vallen buiten deze garantie.
3. Bij show en/of outlet modellen wordt geen garantie gegeven omdat deze al in gebruik genomen zijn en/of worden uitverkocht met korting.
4. Een defect bij aflevering dient binnen acht dagen per e-mail inclusief foto te worden ingediend.
5. Helaas kan er altijd iets mis gaan, natuurlijk herstellen wij dit dan. Wel moet je ons drie keer de gelegenheid geven om eventuele gebreken te herstellen.
8. Soms is het beter als de fabrikant de klacht afhandelt, daarom kunnen wij deze in sommige gevallen inschakelen. Natuurlijk blijven wij verantwoordelijk.
Artikel 2. Bestelling
1. Alle wijzigingen dienen schriftelijk te gebeuren. Bij voorkeur per e-mail.
2. Wij hebben het recht om de bestelling of een deel hiervan niet te accepteren.
Artikel 3. Levertijd
1. Omdat veel van onze producten op bestelling gemaakt worden, zijn de aangegeven levertijden verwachtingen.
2. Producten kunnen eerder geleverd worden dan de verwachte levertijd. Mocht je dit niet willen dan kan je dit natuurlijk aangeven.
3. Na de verwachte levertijd hebben wij nog een extra termijn van een maand om te leveren.
4. Mocht het artikel foutief geleverd worden dan maken wij dit natuurlijk in orde. Wel gaat de levertijd dan helaas opnieuw in.
Artikel 4. Levering
1. Als een bestelling uit meerdere artikelen bestaat, zullen we deze verzamelen en deze gezamenlijk bij je aanleveren. In overleg kunnen wij de meubels ook in meerdere leveringen bezorgen.
2. Wij brengen de meubels eventueel bij je naar binnen. Dit doen wij als extra service. Dat het meubel naar binnen past is jouw verantwoordelijkheid.
a. Omdat het binnen brengen een extra service is, zijn wij niet aansprakelijk voor schade (muren, vloeren, e.d.). Natuurlijk doen wij voorzichtig en blijven wij aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf.
b. Als het meubel niet op een normale manier naar binnen kan, of bezorgd wordt via een trap, verhuislift of takel kan dit in overleg. Wij stellen ons dan niet meer aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf.
c. Via de trap bezorgen wij de meubels tot en met de 4e etage. Er moet dan genoeg ruimte zijn en het meubel mag niet te zwaar zijn.
d. Bijkomende kosten van een eventuele verhuislift, glaszetter en/of takel zijn voor jou.
3. Natuurlijk willen wij meerdere keren bij je langs komen, wel rekenen wij dan extra kosten.
4. Wij kunnen de meubels voor je opslaan. Gratis opslag is mogelijk tot maximaal één maand na de uiterste levertermijn. Daarna wordt er 20 euro per maand in rekening gebracht.
5. Show, outlet en/of voorraad modellen dienen binnen twee weken te worden afgenomen. Als dit niet gebeurt, kunnen wij de aankoop ontbinden.
Artikel 5. Prijs en betaling
1. De artikelen worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van aankoop.
2. Mocht er iets bij aflevering niet in orde zijn lossen wij dit natuurlijk op. Wel vragen wij je het bedrag te voldoen. Natuurlijk kunnen wij de levering, en daarmee ook de betaling, uitstellen tot het in orde is.
3. Wij blijven volledig eigenaar van aangekochte meubels totdat deze volledig betaald zijn.
4. Bij het niet nakomen van de betalingsverplichtingen door de klant, wordt het totaalbedrag verhoogd met tien procent (excl. incassokosten).
5. Bij annulering van producten die zijn uitgesloten van herroepingsrecht, wordt vijftig procent van de aankoopsom in rekening gebracht.
Artikel 6. Herroeping
1. Consumenten mogen artikelen binnen 30 dagen retourneren als deze niet uitgezonderd zijn van herroepingsrecht en op afstand besteld zijn.
2. Als je van het herroepingsrecht gebruik wilt maken dien je zorg te dragen dat de verpakking bewaard wordt en dien je zorgvuldig met het product en verpakking om te gaan. Bij schade of het ontbreken van de verpakking of onderdelen kunnen wij kosten in rekening brengen.
3. De kosten van het retourneren van een artikel zijn voor jou.
Artikel 7. Website en informatie
1. Niets van deze website mag door derden zonder toestemming van Meubel Drive Inn Enschede B.V. worden gebruikt.
2. Bezoekers en/of gebruikers van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de site aangeboden informatie.
3. Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen.
4. De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.
5. De getoonde maten zijn ter indicatie en kunnen bij het uiteindelijke product plusminus drie procent afwijken.
Alle rechten voorbehouden aan:
Meubel Drive Inn Enschede B.V.
Ypkemeulestraat 76
7543 CR Enschede
BTW nummer: 009800748B01
KvK-inschrijfnummer: 06061327